Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Dag 3 Melbourne

Onze laatste touristendag in Melbourne, met z'n tweeën aan het ontbijt in de ochtendzon. Een flinke bodem gelegd met toast, scrambled eggs, bacon, yoghurt en thee. We zouden het nodig hebben, want een lange dag volgde. De "lieg" sessie met tante Nolly moesten we vandaag missen. Ze was de vorige dag terug gegaan vanwege zakelijke verplichtingen. Dientengevolge waren we redelijk vroeg op onze eerste stop: Victoria Market. De visafdeling alleen al besloeg de helft van de oppervlakte van de markt in Best.

Gezeten aan de rand van de markt, zoals iedere keer weer die tegenstelling tussen oud en nieuw.

Toen we ons verheugden op een heerlijke cappuccino in een porseleinen kop viel dat in eerste instantie wel tegen. Tot onze onaangename verrassing kregen we de cappuccino in kartonnen bekertjes. Uitgebreide excuses van de aardige serveerster. Even later kwam ze terug met een special glutenfree brownie. Op een porseleinen schaaltje. Viva Pickett's Deli & Rotisserie!!

Toen de draad weer opgepikt met de " Free City Circle" , de gratis tram in de binnenstad . Een hernieuwd bezoek aan de "Central Pier" stond op het program. En zowaar we vonden voor de 1e keer in drie dagen zowaar een terras waar bier verkocht werd. Van de tap, wel voor 11 dollar, maar een kniesoor die daarop let.

Een ander Highlicht was de "Street Art" in Hosier Lane, ook nooit weg.

Verder maar weer naar het Australische equivalent van de PC Hooftstraat. Je vraagt je af wat de winstmarge is van de tentoongestelde tassen, jurken en horloges . Geen mens te zien bij Louis Vuitton,, Armani en noem ze maar op.

Ook het parlementsgebouw van Victoria stond op de lijst.

De laatste van de dagbucketlist, Flagstaff Park, hebben we maar laten schieten. Het enkel afbreekniveau had namelijk al een bedenkelijke hoogte bereikt .

Antoinette

Als ik de foto's zie en de verhalen lees is het net of ik er een beetje bij ben

Johan

Zojuist onze stem uitgebracht.Misschien helpt het om de wedstrijd,WIE BOUWT HET MEEST EN HET HOOGST,wat te temperen.Indrukwekkend om te zien maar niet om in te leven of wonen.Mooi dat jullie deze ijver van de mensheid onder het genot van een zomerzon mogen genieten.Het stof kan dan weer onder het genot van een biertje worden weggespoeld.Je zult het wel met beleid doen , bruintje moet het blijven trekken.De fiets heeft velukkignog altijd jullie aandacht!Geniet nog van de laatste dagen,breng de zon en herinneringen mee.Dit nemen ze jullie nietmeer af.Prettige voortzetting,wij volgen.

John

Henri, wat lees ik nou - in de staart van je laatste verhaal, waarin vaak het venijn zit? "Het enkel afbreekniveau had bedenkelijke hoogtes bereikt"? Tjonge, jonge dan hebben jullie je op die fiets flink uitgeslooft, daar in Melbourne. Had ik wel al gedacht. Altijd bezig, altijd iets uitdagends. Aftesten waar je grenzen liggen. Moest er nog een spalk aan te pas komen? Of heb je de half afgebroken enkels met beenderenlijm weer heelhuids op zijn plaats terug kunnen krijgen? In een geval van nood is de mens tot de meest inventieve dingen in staat. Ik hoop dat het euvel is beslecht, voor je op weg gaat naar het vliegveld. We hopen jullie beiden natuurlijk wel weer heelhuids in Best te kunnen begroeten. Met hele enkels. Groetjes

jeanne

ja, jij kijkt je ogen uit op Victoria Market!

wim spekken

zeer vermakelijk je overbuurjongen van weleer in blakende gezondheid en met zijn lief te zien snoepen aan de bijzondere smaken van dit buitenland! Van jullie fietsprestaties was ik al onder de indruk en ik vind het erg leuk nu jullie laatste loodjes van Melbourne te lezen, de stad die via associatie mij terugbrengt naar de olympische zomerspelen van 1956, toen wij,halsreikend naar onze pubertijd, nog nadroomden van de vader- en moederspelletjes met de meiden van de Jong, via wie we dan direct weer terugreizen naar de achterburen, die in hun huis trokken en met welke familie wij nog vele plezierige en rijpende momenten zouden beleven, jouw familie Berende; nog een plezierig verblijf in Melbourne en tot later bericht. groet ook Annelies hartelijk