Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Coromandel Tauranga

Wat mij betreft heeft het openbare toilet in Waihi de Contest public toilets Award gewonnen. Aan de buitenkant een display wat keurig aanheeft of de wc bezet is. Binnen wordt duidelijk aangegeven welke tiptoets je moet aanvinken voor lock dan wel unlock. Eenmaal gezeten wordt je gerustgesteld door een verlicht display wat aangeeft dat je nog 10 minuten de gelegenheid hebt om je zaakjes op orde te brengen. Ondertussen klinkt er rustgevende muziek. Bij het verlaten klinkt er een welgemeend thanks voor visiting.

De gastvrijheid bleef maar voortduren vandaag. Bij het naderen van ons dagverblijf voor de komende 3 nachten wapperde er een vriendelijk oranje ballonnetje aan de letterbox. Zo werden wij ontvangen door ons buurmeisje Nancy uit de Frans Halsstraat.

We waren al gewend dat bijna alle huizen in nieuw Zeeland vrij staan. Waarom zou je rijtjes huizen bouwen, plaats genoeg. Ook de slaapplaats. Is geweldig, een cabin in een welhaast tropische tuin.

Ook hier wordt gewandeld. Nancy is met ons en haar zonen Kees en Stan naar Mount Manganui gereden. Daar hebben we rondom de berg gewandeld met uitzicht op de zee.

Antoinette

Met veel plezier de video's bekeken.

Jeanne

Enig hè al die spontane ontmoetingen. Fijne mensen, verrassend leuke contacten onderweg! Het is een pluspunt om alleen of met 2tjes op vakantie te gaan (in plaats van met een groep). Je ontmoet zoveel reizigers uit alle windstreken!

Trees

Wat een belevenissen. Geweldig .
Wij zijn net terug uit Zwitserland . Ook geweldig.