Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Langs de wijnvelden

Er moet me nog een ding van het hart was de slotzin die ik uitsprak tegen mijn leeftijdsgenote en tevens Nederlandse buurvrouw op de Non Powered campsite in Picton. Ik zag haar al verschrikt kijken met een gezicht van: ik heb toch meteen de picknicktafel verplaatst die op hun perceel stond? Ik voel gewoon dat ik dat tegen u kan zeggen. U hebt een geweldige bos haar. Ze slaakte een zucht van verlichting. Het ijs was al gebroken, maar nu definitief gesmolten.

Meer nog dan gisteren werden we regelmatig gesommeerd te stoppen wegens onderhoudswerkzaamheden. Dit bood echter de gelegenheid om de ons omringende omgeving extra goed op ons netvlies te zetten, zoals enkele klimgeiten boven op de rotswand.

Och en als je dan eens de gelegenheid had om op een restarea te stoppen om even de benen te strekken en er was de mogelijkheid om het bos in te duiken en af te dalen naar de dichtstbijzijnde rivier dan doe je dat natuurlijk .

Ondertussen naderden we het bekende wijnbouwgebied rond de plaats met de typisch Nieuw-Zeelandse naam Blenheim. Vanaf nu gleed het ene Estate na het andere aan ons voorbij.

Ruim op tijd (voor ons doen) kwamen we aan op voornoemde camping in Picton, de havenstad waar over enkele dagen onze Ferry naar het Noordereiland zal vertrekken. Na een eenvoudige doch voedzame maaltijd wandelden we naar de haven om alvast poolshoogte te nemen. Terwijl we op de hoek bij de camping stonden te overleggen hoe we moesten lopen, kwam ongevraagd een rijkelijk getatoeëerde caravan bewoner uitermate vriendelijk op ons af. Hij wees ons op de kortste weg, een mooi pad gelegen tussen een beekje en het talud van een hoog gelegen spoorbaan.

Reacties

Reacties

Hub en Jetty

Hallo Annelies en Henri,
Fijn te horen, dat het nog steeds goed met jullie gaat.
Veel groeten en een voorspoedige voortzetting van jullie reis!

Johan

Altijd al kapper willen worden?Wat gaat het toch allemaal snel.Maar er wacht nog een Noorder-eiland en Australie.Geniet van de overtocht en eenprettige voortzetting samen.

John Peeters

Hoi Henry, wat een mooie poëtische tekst in deze mail!
Je lijkt Hendrik Marsman wel! Je verhaaltje eindigt wel wat abrupt. Want, vroeg ik mij af, wat deed die "rijkelijk getatoeëerde caravanbewoner" (weer zo eentje!) die jullie "uitermate vriendelijk " (verdacht!) de kortste weg gewezen had naar de HOOG gelegen spoorbaan", toen jullie daar aankwamen?
Ik moest denken aan Agatha Christie. En aan Marsman's roman "De dood van Angèle Degroux" en aan een van zijn dramatische gedichten: "Nooit gleed een bloemsignaal / tegen de steilte van mijn schemernacht / waar ik, gewelfd over de rand der ruimte / den geur der eeuwen puur proefde uit de bokaal der lucht".
Maar jullie leven gelukkig nog! Nog meer spannende momenten wens ik je toe op deze reis door dit onbekende land.
John

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!