Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Wegomlegging (Detour)

Vandaag stond er een korte rit op het programma, van Christchurch naar Kaikoura. We vertrokken dan ook op ons gemak rond half tien. Ons humeur werd er alleen maar beter op door het passeren van de eerste wijngaarden tijdens deze vakantie. Het was prachtig weer, en we kozen er voor bij onze koffiestop voor plaats te nemen in de schaduw om zo van het zonovergoten landschap te genieten.
Na een 50 tal km's kregen we echter de opwekkende mededeling dat de weg van Kaikoura naar Picton (onze daarop volgende bestemming ) nog steeds geblokkeerd was vanwege de laatste aardbeving. Gelukkig was er een alternatief.
Een route door het binnenland welke 200 km langer was, met als bijkomend voordeel, wederom onbeschrijfelijk mooi. Iedere keer denk je, nu hebben we het wel gehad. Maar het is net of een tovenaar uit Lord of the Rings nog een landschappelijke verrassing uit zijn hoge hoed wist te toveren en het ter plaatse heeft neer gelegd.
Om zes uur streken we neer op de Riverside Camping in Murchison, en met een heerlijk zonnetje in de rug werd onze tent opgezet.

Illse Brodowski Bad Lauterberg i.Harz - DE

Hallo Annelies en Henri, fijn voor jullie dat het daar zo prachtig ist. Ik kom er jammer genoeg nu pas toe, om jullie Reisverhalen te lezen. Ik heb er dus nog een paar in ´t verschiet en zit nu te genieten. Het heeft misschien voor jullie wel zo moeten zijn, deze Wegomlegging. zo komen jullie op Plaatsen, waar je normal niet gekomen zou zijn. Prachtig toch! Wel een hele Ondernemung, even naar Neu Seeland, maar het zal een einmalige wunderbare Belevenis voor jullie zijn. Genieten jullie lekker verder. Ik ga de volgende Berichten lezen, hartelijke Groet senden Illse und Werner