Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Haruru Falls- Auckland

Haruru Falls - Auckland

Eigenlijk hebben we maar twee echte regendagen gehad, mijmerden we tegen elkaar, terwijl we ons een weg baanden door de regen gordijnen.

Maar zie, Auckland binnenrijdende was het wegdek droog. Onze tent overigens ook, kort nadat we hem opgezet hadden. Daar zorgde de bij vlagen stormachtige wind wel voor. De krekels laten zich hierdoor echter niet van hun eeuwigdurende concert afhouden. We blijven ze horen boven alles uit. In het kader van het onderdeel "intermenselijke ontmoetingen" was het gesprek met de Philipijnse medewerkster van Mc Donalds zeer de moeite waard. Erg rijk was ze niet: maar ik praat zo veel mogelijk met de klanten. Gisteren met iemand uit Texas, vandaag met jullie. Dan hoef ik niet op vakantie. And even if I don't know your name, I remember your face.

De eerste kennismaking met Auckland viel beslist niet tegen. Zodra we de autoweg verlieten en het stadsdeel van onze camping binnen reden werd de sfeer gelijk relaxed. Nadat we ons geïnstalleerd hadden reden we naar het Auckland Domain, zeg maar het stadswandelpark. Hierin opgenomen de botanische tuin en Auckland War Memorial Museum. Je kon je auto recht voor de ingang parkeren. Maar denk er om, beslist niet langer dan drie uur.