Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Excursie Cape Reinga

Op weg naar de noordelijkste punt van het North Island. Het is mooi om te zien hoe het zelfvertrouwen van Annelies met de dag toeneemt. Ze begint het zelfs irritant te vinden als een auto voor haar niet genoeg snelheid maakt. Gelukkig is er dan altijd een aanwijzing langs de weg die wijst op de mogelijkheid tot een veilige inhaalslag. Dit in de vorm van een "passing bay lane" of "slow vehicle Bay".

Na zo'n 200 slingerende en wederom de moeite waard zijnde km's kwamen we eindelijk aan bij het noordelijkste deel van North Island: Cape Reinga. Heel hoog dus: een beetje in de wolken.

Op dergelijke saillante plaatsen staan dikwijls richting aanwijzers met kilometer afstanden naar de meest onmogelijke plaatsen. Deze keer kon ik het niet nalaten er een foto van te maken. Haarfijn stond aangegeven dat de afstand van onze locatie naar het eerder bezochte Bluff op Zuider Eiland hemels breed 1452 km

Koffie drinken was hier niet mogelijk, dus vertrokken we weer naar de camping om onderweg nog wat over geslagen lookouts te bezoeken. !De tocht voerde ons langs plaatsen met vertrouwenwekkende namen als Kawakawa, Kirikiri en Kohukohu.

Antoinette

Leuk om zo op het uiterste puntje te staan.
Geniet verder

Johan

Je begint al een aardig goed schrijvende Kiwi te worden!Prachtig om die verre uithoeken te bezoeken en vast te leggen.Sta je even in de schoenen van de landverkenner en kom je er achter dat je al aardig wat gereisd hebt door en over deze prachtige uithoek van de wereld.Annelies houdt de zaak op de soms smalle weg en bewaar je geduld.Geniet re samen van met of zonder ijsje.

Kors en Carla

Duidelijk op tijd weg uit de Coromandel. Er zijn daar nu hevige overstromingen.

John

Kawakawa, Kirikiri en Kohukohu.... dat klinkt als van een kikker, een duif en een Japanse kraai, maar dan op z'n kiwi's. Ik hoop, Henri, dat je vannacht tijdens je dooltocht naar het toilet of een boompje geen kakukaku tegenkomt..... Dat is die nachtelijke geest van Kapa Reinga die op zoek is naar toeristen waarmee zij vanaf de kaap het diepe water in kan duiken voor een lekker plonsiplonsi.

Jeanne

magisch gevoel hè om Cape Reinga te bereiken. Helaas geen zonneschijn en dus ook geen zicht op de duidelijk zichtbare ontmoeting van Tasmanzee en Grote Oceaan maar de wolken die Cape Reinga in nevel omhullen hebben iets mysterieus en daarmee was het beslist weer intens genieten!