Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Zondag in Tauranga

No we don't have WiFi , sorry talk to each other. Dit was kort maar krachtig de boodschap die vermeld werd op een krijtstenen bord in het Pukeko Ponga TREE Café. Nou dat hebben we vandaag ruimschoots in praktijk gebracht. Het begon al in de Curate Church, het kerkgenootschap waar onze gastvrouw Nancy deel van uitmaakt. Om te beginnen werden we verwelkomd met een hartelijk "Give me A Hug ". Op het podium een 7 koppige rockband waaronder 3 vocalisten. Mee bewegen, zingen, surfen, alles kon. Daarna een bevlogen preek van de pastor, waarbij de digitale hulpmiddelen niet geschuwd werden. Ook de koffie achteraf was van meer dan goede kwaliteit. Evenals de onderlinge gesprekken.

Na de kerkdienst togen we naar het 60 km verderop gelegen Kuirau park in Rotorua. Hier zagen we op een bescheiden schaal de eerste spontane gasbellen opstijgen. De rest (was geïntegreerd in een pretpark) verborgen achter een gesloten hek wat alleen tegen betaling van 65 dollar pp geopend werd. Dat stuitte ons uiteraard op morele gronden tegen de borst.

Maar zoals wel vaker lachte het geluk ons toe. Een local wist ons een locatie te melden waar heel veel te zien was, en "all for free".

Na de indrukwekkend mudpool bekeken te hebben kwamen we bij een heetwaterbron waaruit het water met een temperatuur van 98 graden Celcius ontsnapte

Ook hier werd het educatieve aspect niet vergeten middels een "Eco Trail". Deze was ontworpen vanuit particulier initiatief. Dit was zeker een stimulans om de gevraagde drie dollar te betalen.

Tot besluit van deze wondermooie dag moest er nog echt gewandeld worden. Ook hier werden wij op het juiste spoor gezet door een verwijzing langs de kant van de weg.

Al vallend naar beneden lopend met mijn enigszins gebrekkige motoriek voelde ik mij een jonge hinde. Dat is gezien mijn leeftijd en geslacht ietwat overdreven. Maar, met een verwijzing naar Remco Campert, het voelde vurrukkulluk.

Reacties

Reacties

Johan

Daar is hij weer,onze altijd enthousiaste schrijver,bijna dichter.Wat een wijsheid daar,praat met elkaar!Wifi kan altijd later nog.Mooi dat jullie zo onbeweging blijven en via gesprekken tot de mooiste plekken komen.Genieten voor jullie en zij het niet fysiek, voor ons.

Antoinette

Wat spectaculair die warmwaterbron! Ik vond de boodschap "We don't have WIFI" eigenlijk wel heel leuk. Praten met elkaar is toch belangrijker, hadden deze leus ook maar restaurants hier.
Geniet nog verder.

Piet en Lies

Wat schrijven jullie toch heerlijk. Chapeau????

Jeanne van den Borne

Leuk om te zien hoe mooi dat werelddeel is waar jullie zo'n geweldige vakantie hebben. Dat is genieten. Doe zo verder.

John Peeters

Als een jonge hinde! Huppelend naar beneden. Die opstijgende gasbellen en blubbermodderpoelen van Roturoa hebben toch wel een zeer krachtige uitwerking op je geestesgesteldheid, Henri. En hoe was dat bij Annelies? Kon die jou nog volgen? Of sprong die als een nog jongere huppelende hinde elegant van steen naar steen, zodat jullie beide beneden aangekomen in elkaar armen (of beter: geweien) vielen? Ja, ik zie het zó voor me.......

Marie-Anne Berende

Zo ver ik het me herinner was het in 2001 nog gratis. Kan me niet voorstellen dat wij hier destijds als arme backpackers voor betaald hebben ;-)

Jeanne

hoi , en hebben jullie de wasknijpers bij de hand gehad? hihi Wat een smerige luchtjes stijgen daar op hè! Ik zie ons nog zitten in het het warm watermeertje...wat een bijzondere omgeving om in te vertoeven! Wel 'n ideetje dat je in Roturoa je pan met eten 's ochtends in de grond zet en 's avonds je gerecht direct kunt opdienen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!