Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Turangi - Napier

Even was ik bang dat de vijver van mijn literaire inspiratie opgedroogd was. De bijgevoegde foto's geven echter wel aan dat het gene wat op ons pad kwam alleszins de moeite waard was. Zeker toen we de Waikato river passeerden: 15% van het totale energieverbruik door Nieuw Zeeland wordt door deze uitbundige waterstroom op gewekt. Verder kan niet onvermeld blijven dat het prijsniveau van het bier in de plaatselijke super van Turangi wel erg hoog lag. Ik had net besloten mijn klandizie in deze dan maar aan een van de liquid stores onderweg te gunnen. Tot mijn grote verbazing viel mijn oog plotseling op een blauw gekleurd sixpak van een brouwer uit Lieshout. En net als bij ons aanmerkelijk goedkoper


Reacties

Reacties

John Peeters

Hallo Henri en Annelies,
Niets is zo lekker als "bier van eigen bodem"! Ik drink altijd het Lieshoutse Bavaria, vooral nadat ik op een excursie in de bierbrouwerij aardig werd verwent. In onze koelkast staan altijd minstens 6 flesjes Bavaria. Het is zelf zo dat ik me in een café na enkele slokken van de alcoholvrije Radler van Bavaria (nee, niet die van 2.0, maar de 0.0-er en bij voorkeur de citroen-variant) al flink vrolijk begin te voelen en na enkele glazen al jolig met de alcoholdrinkers meejengel. Bavaria Holadiejee!
Fijn dat je bij de kiwi's ook aan je trekken kunt komen met deze "Holland first". (ook al denken veel engelssprekenden dat Bavaria uit Beieren komt. Niks van zeggen hoor, want zo profiteert ons Brabantse Lieshout mee van de wereldberoemde Bierhallenfeesten in München)
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!