Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Dag Napier en omgeving

Onze eerste bestemming was vandaag Cape Kidnappers, zo genoemd door Captain Cook. Die stoute Maori's, die hier al eeuwen woonden, hadden geprobeerd zijn Haïtiaanse tolk te ontvoeren. De volgende uitdaging was de klim naar de top van de "Te Mata Peak". Een ruim 5 km lange wandeling over soms heel enge paadjes. Ik wil niet in herhalingen vallen , maar bij tijd en wijle adembenemende uitzichten.

Onze eetlust was ondertussen goed aangewakkerd. Wij dus vol goede moed op zoek naar een leuk restaurantje. Om voor ons onduidelijke redenen ging de keuken overal pas om half vijf open. Teneinde raad onze toevlucht gezocht in de salade bakken van de supermarkt in Havelock. Uiteindelijk vonden we een picknickplaats aan de Hawkesbay. En indachtig een overbekende reclame slogan, verzuchtten wij: "En nu is het tijd voor een Bavaria."

Maar de koek was nog niet op. Er moest ook nog genoten worden van het in Art Deco gebouwde centrum van Napier. Dit was volledig herbouwd na de aardbeving van 1931.

Een bezoek aan de mooie bloementuin is natuurlijk nooit weg.

Om het geheel compleet te maken heb ik daar nog mijn eigen Art deco van Hawkes Bay aan toegevoegd.

jeanne

hoi Henri en Annelies, jullie hebben al weer vele kilometers gemaakt en elk moment de schoonheid van het Noordereiland aanschouwd. We zijn benieuwd wat de komende, zowat laatste? week Nieuw Zeeland in petto heeft, en of jullie helemaal tot Cape Reinga reizen: we laten ons verrassen. Veel plezier samen!

Antoinette

Hallo reizigers
Wat een mooi eiland is het Noordereiland, geniet verder.

Siny Bosch

Wat een geweldige vakantie hebben jullie zo te zien.
Nog veel plezier de komende tijd.