Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Kamperen in Tongarira NP

Vanmorgen wierpen we direct na het verlaten van ons grasveld nog een blik op het parlementsgebouw van de republiek Whangamomona. Na de hoek omgeslagen te hebben stuitten we op een wel heel toeristische innovatie. Omgebouwde golfkarretjes die met een accu over het spoor voor een leuke dagtocht zorgden.Tijdens onze reis door Australië viel mij al op dat wat betreft de openbare toiletten wij in Nederland nog wel iets konden leren van dit continent. Vandaag werd echter de lat nog iets hoger gelegd. Toen we de auto even langs de kant hadden gezet viel ons oog op een bord dat aan gaf dat we ons geen zorgen hoefden te maken in geval van hoge nood. Duidelijk waarneembaar was het internationale pictogram dat aangaf: 15 km verderop is een toilet.Opnieuw begrepen wij waarom de campingprijs beneden het geldende niveau lag. De faciliteiten bestonden uit: een kraan, een publicatiebord en een toilet. En niet te vergeten een beeldige locatie.

Antoinette

Wat een idee om golfkarretjes om te bouwen!

Johan

Dan moet er toch geen druk op staan !Bosjes zijn dan genoeg of een andere beschutting.Kortom als je het maar kwijt bent.
Stel je voor hier in Nederland voor ieder openbaar toilet een bord,er staan er al zoveel.We zouden bosrijk aan borden worden voor zover we het al niet zijn.
Gelukkig vallen ze in Nieuw-Zeeland nog op.
Het belangrijkste is er tochmaar en de ligging van de plek taat bij ons hoog op het verlanglijctje
Goede reis.

Els

Hoi Annelies en Henri
We genieten deze carnavalszondag mooi even van jullie verhaal en foto's! Prachtig om jullie reis te volgen.
Groet Ben en els