Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Wellington Lower Hutt

ODe oversteek naar het Noordereiland met de Ferry werd in een brochure genoemd als een "Once in A lifetime experience" . Dat was ietwat overdreven. Het begin met de voorbijglijden van de berghellingen, het glinsterende water was niet onaardig. De rest was water en wind.

Eenmaal geïnstalleerd op onze camping in de suburb Lower Hutt, 15 km ten noorden van Wellington en een onverwacht lekkere lunch in een nabijgelegen sporthal leek het ons een goed plan wat Wellington sfeer op te gaan snuiven. Nou dat viel even tegen. Het begon met de verkeerde afslag waardoor we weliswaar in het citycentrum terecht kwamen, maar niet dat van het beoogde Wellington. Hier was het al zo druk dat we amper de mogelijkheid hadden om even stil te staan aan de kant van de weg. We kwamen uiteindelijk in het her en der nadrukkelijk geprezen Wellington uit. We hadden nadrukkelijk de verkeerde keuze gemaakt. Je gaat tenslotte ook niet met je auto een dagje uit om in Amsterdam rond te gaan toeren. Toch maar weer rechtsomkeer gemaakt en parkeerden op de Esplanada van Lower Hutt. Lekker wat gewandeld, genoten van het uitzicht en wat gebabbeld met een local van Samoaanse afkomst.

Johan

Die toeristen folders kunnen er wat van maken maar jullie hebben het toch maar weer met eigen ogen aanschouwd en het ervaren.Wereldreizigers zoals jullie hebben al zoveel beelden voor ogen gehad dat de verwondering wat minder kan zijn.Soms zit het al in kleinigheden zoals de ontmoeting met de plaatselijke bewoner.Succes met jullie verdere onderneming en veel reisplezier.