Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Dunedin - Herbert

Vanmorgen na de nachtelijke regenbui die overigens voortduurde tot we de tent afgebroken hadden, gezamenlijk ontbeten met onze medekampeerders op de nonpowered sites: Frank Hilhorst een webdesigner uit Dordrecht en een Duits stelletje uit Hannover. Zeer vriendelijk en uiterst correct. Ze bleven zelfs Engels praten wanneer ze met elkaar een conversatie hadden. Onze kleinzoon Lucas kan overigens met een gerust hart naar Nieuw Zeeland op vakantie. In elk restaurant, zelfs in onze cappuccino stop in het nietige Waitati staan er glutenvrije gerechten op de kaart . Daarna toch maar weer een scenic afslag genomen en wederom blij dat we dat gedaan hebben. Verder mochten we ons verheugen in de aanblik van de 50 miljoen jaren oude Mouraki Boulders. Aangekomen op HERBERT FOREST Campground oogde de plaats leeg verlaten en mistroostig. De gestaag vallende regen speelde hierin geen onbelangrijke rol. Dan maar slapen in de auto. Gehuld in een dikke Jack gingen we maar wat wandelen. Blijven zitten in een kille eenzame camping kitchen is ook niet sfeer bevorderend. Gaandeweg de wandeling knapte het weer op. Toch maar de tent opgezet om de 250 km naar Christchurch fit te kunnen beginnen.

Johan

Terug naar weleer,jullie blijven er wel jo g en dapper bij.Regen en in een tent maakt het wat mi der aantrekkelijk.Maar wel mooi een zeehond filmen.Och de zon komt vast wel snel en dan vergeet je al gauw die grauwe regen en wordt de tent weer eenprettig nacht verblijf.
Groet johan

Tim

Hier juist veel nieuws over bosbranden in NZ ipv veel regen.

Annelies

Op de camping in Murchison vertelde een Nieuw Zeelandse jonge vrouw (ze was fietsend onderweg) dat de bosbrand was in de buurt waar haar vriendin woont. Op die ochtend bleken er 5 huizen verbrand te zijn en er waren veel mensen geëvacueerd Op dat moment geen persoonlijke slachtoffers