Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Zeehonden, pinguïns en walvis

Gisteren werd het toch nog gezellig op de camping, zeker toen een leuke jonge meid vriendelijk vroeg of ze er bij mocht komen zitten. Na de gebruikelijke intro: "Where are you from" kwam ze tot de conclusie dat we dan wel tot Nederlands konden overgaan. Van haar en d'r vriend kregen we de tip waar we pinguïns konden zien. We moesten dan wel 15 km terug rijden. Onder het rijden hielden we ons voor; mochten de pinguïns al vertrokken zijn dan was de rit er naar toe al geweldig, prachtige omgeving al rijdende over de grindweg. Tot we eindelijk aan de parkeerplaats kwamen. We konden in eerste instantie de juiste weg niet vinden en via een illegale hekoverstijging kwamen we uit bij een fenomenaal baai uitzicht Terug en de andere kant geprobeerd . De beloning was geweldig. Badende zeeleeuwen, een pinguïn mama vertrekkend voor haar dagelijkse proviand tocht en twee pinguïn heren die samen gelaten staan te wachten (in de schaduw, dat wel). Als kers op de taart kregen we ook nog een "sail" (walvis) te zien.