Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

2 overnachtingen in Dunedin

Zowaar een echte vakantiedag. Heerlijk uitgeslapen. Bij het verlaten van Balclutha nog even een blik geworpen op de imposante betonnen brug uit 1881 en onze weg vervolgd met een korte rit naar Dunedin (85 km).

Cappuccino onderweg en dan te horen krijgen van de serveerster dat ze dit jaar nog geen zomer gehad hebben. Als we dan 's avonds via FaceTime de sneeuwdeken in Best zien prijzen we ons toch gelukkig terwijl ik de volgende morgen, gekleed in T-shirt mijn dagboek zit te schrijven. Dunedin is overigens een gezellige, op heuvels gebouwde studentenstad met veel oude gebouwen uit de Victoriaanse tijd.

We hebben zaterdag middag de tijd genomen op onze wandeltocht door het centrum alle mooie gebouwen te fotograferen en te bekijken. Juweeltje was toch wel het railway station .

Het dagboek van onze 3 maanden durende fietstocht door de verenigde staten in 1999 heb ik als titel meegegeven "Our Second Honeymoon". Niet dat we ooit een eerste huwelijksreis gehad hebben. In 1973 beperkten we ons tot ritten op de Puch met Annelies achterop in haar hotpants. De ene keer naar het Euro-strand , de andere dag de Kempenroute. Vandaag is het een fascinerende toertocht over het schiereiland Peninsola. Met zoals in een brochure omschreven , om elke bocht geweldige uitzichten.

Het dagboek van dit verslag zou wel eens de titel kunnen krijgen:

A honeymoon ones again



Reacties

Reacties

Siemjose@onsmail.nl

Hallo wereldreizigers, heb nu zojuist voor de eerste keer jullie reis site bezocht!!! Dus dat wordt weer dagelijks kijken. Leuk, hoor!!!! Ik ben dol op foto's over jullie belevenissen!!!
Hier is het zomaar een beetje saai weer, ikzelf ben nu snip verkouden!!
Maar goed ik wensjullie heel veel reisplezier Jose

P

Johan

Iets van een romantische inslag is jou niet vreemd.Het huwelijk met Annelies een grote reis door de tijd gedecoreeerd met prachtige foto's onder het genot van heerlijke capucinno.Helaas ,de zomer laat hetnog even afweten.Dan vind je de warmte heviger bij elkaar.Fijn dat wij mogen mee genieten.

Jeanne

hoi avonturiers, wat genieten jullie enorm! Tenslotte zijn jullie in Nieuw Zeeland: wat een schitterend land hè! Ik volg jullie `op de voet`.

Gerda

Dankzij jullie krijg ik een mooi beeld van dit bijzondere land. Daarnaast geniet ik telkens weer van de humoristische schrijfstijl van je Henri. Het is een waar genoegen om jullie te mogen volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!