Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

De Catlins

De rit vandaag bood voldoende gelegenheid onderweg diverse excursies te doen . De eerste was de vuurtoren op Waipapa Point. Die werd gebouwd nadat er in 1881 een dramatische schipbreuk plaatsgevonden had waarbij 159 doden vielen. Het doet je toch wel iets als je op de zelfde plaats staat waar de toenmalige bevolking de slachtoffers ten onder zagen gaan zonder dat hulp geboden kon worden. Toen zijn de plannen voor de huidige vuurtoren tot uitvoer gebracht. Op Curio Bay zagen we het petrified forest wat miljoenen jaren geleden gevormd werd toen een oerbos bedolven werd onder helse regens en hete lava stromen. Verder maar weer over een gravelweg. Ook hier spreuken langs de kant net als bij ons. Geen "Vaart minderen , spaart kinderen' zoals bij ons. Dat laatste levert bij sommigen trouwens weer hele andere associaties op. De volgende stop was een klimtocht door het rainforest naar de McLean Falls. En hop maar weer naar de volgende waterval.

PurakaunuI Falls, niet groter maar wel veer breder. Bij dit laatste dachten we even dat we beland waren in een opname van : Wedden dat. Een minuscuul geklede jongeman, gesecondeerd door twee vrienden deed een verwoede poging om tegen de rots van de bijbehorende waterval omhoog te klimmen.