Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Bluff walkways

Vandaag voor de verandering niet gekozen voor de scenic route naar Invercargill. Nou is dat ook weer niet zo dramatisch, je hebt alleen minder haarspeldbochten. Het kijkgenot onderweg overstijgt ruimschoots de aanblik bij het rijden over de A2. De Nieuw-Zeelanders zijn overigens wel creatief in het aanleggen van rustplaatsen onderweg. Vandaag strekten we even de stramme benen bij de ingang van een kerkhof. Ruimschoots op tijd aangekomen op het Central City Campingpark, namen we de tijd om naar Bluff te rijden, de zuidelijkst gelegen plaats op het Zuider eiland.

We deden twee wandelingen:

•Greenpoint Domain:

This new walkway begins opposite the Greenpoint Cemetry. Leuke korte wandeling met een beetje IVN gehalte (spinnenweb)

•The Millenium track, zie:

Wij deden er bergaf een uur over, maar bergop ging als een speer (48 minuten)

John en Geertje Peeters

Leuk om jullie te volgen in je fiets- en wandeltochten door het Nieuw-Zeelandse (Nieuw-Zeeuwse?) landschap. Bergaf in een uur, maar bergop in 48 minuten. Dat is pas knap! Ga zo door.....

Anny Schepens

Geweldig wat jullie allemaal meemaken en zien!!! Steeds maar flexibel zijn en blijven, dat lijkt mij ook een hele kunst. Van ijs naar zon, hadden jullie hier ook rekening mee gehouden? Prachtige foto,s!!!

Johan

Jammer dat we nu geen beeld hebben,bergop.Evengoed begrijp ik dat jullie genieten en wij dus ook.
Geniet vooral en blijf delen.
Johan

Marijke

prachtig en zo relaxed is het daar..alleen de wandelingen kan ik niet navertellen ha!