Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Abenteur

Ik weet ook niet hoe we er in slagen maar sinds 1997 toen we onze eerste gezamenlijke grote toer maakten, fietsend naar Berlijn, beleven we wel een abenteur. Is het niet overnachten in een verlaten Oost-Duitse koeienstal, een Italiaans korenveld of onder het afdak van een sportkleedkamer in Tsjechië . Dan wel een trein die weg rijdt met Annelies maar zonder mij.

De belevenis van gisteren krijgt een hoge notering met stip. 's Morgens om half negen kwam de eigenaar van het motel ons vertellen dat Raymon klaar stond om ons en de Toyota naar Queenstown te brengen. Daar zou hij de huurauto achter laten bij een garage en ons naar het vliegveld brengen om bij de balie van Budget Cars een nieuwe auto af te halen. Ditmaal een automaat, kon de clutch ook niet gaan stinken. Raymon was zo vriendelijk om een wat smallere binnenweg te kiezen om de 210 km af te leggen. Met als gevolg, ook nu weer een prachtige route en onderhoudende gesprekken.

Sta je daar op het parkeerterrein van Budget Cars, wil je wegrijden kan je de 12-volts aansluiting om de iPhone aan te sluiten niet vinden. Vraag het even aan die parkeerwacht die daar loopt. Blijkt het een geëmigreerde Nederlandse HEAO' er te zijn. Al rijdende richting Te Anau passen we onze planning aan. De afstand van Te Anau naar onze besproken boottocht is namelijk 120 km. Op de publicatieborden langs de weg zien we dat dit een scenic route is. Aangezien de boot om 10 uur vertrekt zouden we dan al die heerlijkheden aan ons voorbij moeten laten gaan. We nemen dus een van de zeven basic camping plaatsen langs de route .