Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Christchurch sightseeing

We hadden natuurlijk tijdens een van onze spaarzame tv-momenten wel wat meegekregen van de aardbevingen in Christchurch. Als je er midden in zit dan is de impact des te groter. Ondanks het feit dat het centrum volstaat met steigers en je om de haverklap , in fel oranje geklede werkmensen ziet lopen.

Dramatisch is het om te zien dat de ChristChurch Cathedral, gehuld in stabilisatie stijgers gelaten op herbouw staat te wachten terwijl rondom de flats omhoog rijzen. Het is wel leuk om te zien dat onze ware professie, "fietsen" ondanks de geplande auto tochten deel uitmaakt van deze vakantie. Vandaag heerlijk rond getoerd op onze huurfietsen door Christchurch. We kwamen op plaatsen waar we met een af mattende slentertocht nooit aan toegekomen zouden zijn. Zoals onze tocht langs de oever van de Avon en het immens grote park.

Het grote doorzettingsvermogen kwam sprekend tot uiting in de verwoeste binnenstad. (Re:start mall) Om de getroffen middenstand in beeld te laten blijven is op de puinhopen een winkelcentrum opgericht in een speelse collage van containers die de winkeliers onderdak bieden.