Annelies en Henri kamperen in Nieuw Zeeland

Verloren zoon

Hè een verloren zoon, begroette Natascha me nadat ik op zondag morgen met een plons in het zwembad viel. Waar ben je geweest? Na mijn antwoord: "Zes weken Nieuw-Zeeland" zei ze met grote ogen en een verschrikt gezicht: "Maar je bent een ding vergeten."

De spanning opbouwende door een pauze van twee seconden in te lassen vervolgde ze met een bevrijdende lach en de uitroep: "Je bent vergeten mij mee te nemen."

Vervolgens vertelde ze enthousiast over haar reis op het Zuidereiland. Ondertussen vordert mijn de-activering jetlag proces gestadig. Nadat ik donderdag de ventielen van mijn tuba had ge-olied, tent in een koesterend lente zonnetje opgezet en twee tussenslaapjes had gepleegd kon ik tijdens "De wereld draait door" mijn ogen niet meer open houden. Vrijdag fietste ik alweer voor de eerste keer naar Oirschot en was de accu pas om negen uur leeg. Zaterdag slaagde ik er zelfs in na het verjaardagsfeest van Lucas in Vleuten en 's avonds gezeten in het muziekgebouw mijn ogen bijna voortdurend open te houden. Na onze visite bij de verjaardag van Jelmer op zondag middag had ik maar een uurtje slaap nodig. Daarna vertrokken wij welgemoed voor onze zondagse avondrit over de A2 naar de Kolkmannetjes voor onze oppas-maandag.

Bij het schrijven van deze laatste regels bekruipt mij ondanks een lichte weemoed toch ook een gevoel van dankbaarheid.

AMEN.

Zeker niet in de laatste plaats als ik denk aan alle meelevende, belangstellende, enthousiaste, humoristische en soms zelfs ontroerende reacties. Waarvoor dank, mede namens mijn Echt Genote.

Reacties

Reacties

Piet en Lies

Bedankt voor alle colums , want zo zijn we ze gaan noemen. Keek er naar uit als er weer een verhaal kwam.
Zo waren we er een beetje bij. Je schrijft heel beeldend. Hou dat er op jullie volgende tripjes maar in. En nogmaals thanks.
.

Marijke

Hartstikke leuk Henri! Ik heb meegereisd en deels onze droomreis herbeleefd! En heb nu de voorpret voor..Australie! Groetjes Marijke

Nell

Het was fijn om jullie reis te volgen. Bedankt voor de leuke verhalen en de mooie foto's.
Groetjes Nell

Antoinette

Ik zal jullie verhalen missen. Het was erg leuk om mee te reizen.

Henk Murraij

Tja, en dan zit je weer in Nederland na zo'n groot avontuur.
Wat een mooie verhalen en prachtige foto's.
Dank je wel dat ik zo een stukje met jullie mocht oplopen.
Geniet heerlijk na, maar dat zal best goed komen.
XXX Henk

John

Beste Henri en ook Annelies,
Ja, die weemoed waarover je repte in deze laatste (?) mail, daar kan ik helemaal in komen. Maar tesamen met de dankbaarheid die je ook noemt vormt het een welgevulde knapzak, waarmee je weer in de jou zo bekende wereld om je heen welgemoed kunt rondtrekken. De verloren zoon en de verloren dochter (die altijd vergeten wordt in deze parabel) zijn weer op hun stekkie en kunnen weer ronddwalen tussen hun vele broeders en zusters in hun directe nabijheid. Voel je de warmte al?
Groetjes

Piet Reniers

Francy en ik zijn na 4 weken Algarve bijzonder blij weer fijn thuis te zijn.En dan ondanks een fantastische vakantie met prachtig weer. Ik vermoed dat dat gevoel je wel bekend is.Slapen in eigen bed en de vogeltjes weer in je eigen tuin horen fluiten en fijn wachten op de lente: de knoppen beginnen te zwellen.
Geweldig dat we met jullie mochten meereizen, want wij zouden het eenvoudig niet kunnen.
In mijn agenda staat dat ik je deze week moet bellen voor een afspraak.Doe ik.
groeten,
piet

Johan

Fijn dat jullie weer veilig terug zijn en dat je behalve wat slaap achterstand het leven der Normalen weer hebt opgepakt.Je verborgen eens schrijverstalent maakt hetvolgen van jullie reis tot een waar genoegen zeker mals ze verluchtigd waren van die film en video berichten.Al weer vele ervaringen rijker op naar de lente.

Gerda

Fijn dat jullie weer thuis zijn Henri & Annelies. Het was toch een beetje stil in de buurt. Ik heb met veel plezier jullie verhalen gelezen en de filmpjes bekeken. Hoop de volgende keer weer met jullie mee op reis te mogen.

ideke

Met bewondering kijk ik naar jullie op. Dat jullie telkens weer de energie hadden om mij, en anderen met jullie mee te laten reizen door jullie enthousiaste verhalen en mooi foto's/filmpjes. Super. Heb er heerlijk van genoten. En met weemoed heb ik regelmatig terug gekeken naar de tijd dat ik op dat deel van de wereld mocht vertoeven. Annelies en Henri - Welkom Thuis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!